کوثرجانکوثرجان، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

❤پرنسس کوثر❤

آآآآآآآآآی

1394/5/27 9:17
نویسنده : مامانی
453 بازدید
اشتراک گذاری

تا رسیدم خونه با بغض میگه: مامان کجا بودی، نگرانت شده بودممحبت

***

داشت برام از بازیهاش با آقای پدر از صبح که من نبودم تعریف میکرد که آقای پدرِ در حال کتاب خوندن یه قسمت از حرفش رو اصلاح کرد. بهش میگه: شما کتابتو بخوونعینک

***

یادم نیست قبلا هم گفتم یا نه، توی خونه ما اینگونه است که:

بعد از کار اشتباه ایشون، و ناراحتی من، (بعداز چند دقیقه)، جریان کاملا عکس میشه، یعنی کوثر میره رو دور گریه در حد هق هق!! و من باید آرومش کنم

نه اینکه فکر کنید رفتار ما در اون حد خشنه1، نه نازبانوی ما بسیار حســـــــــــاسهزیبا

اخیرا در موقعیت هایی که حس میکرد زیــــاد ناراحت شدم، به جریان گریه اش، درد یه قسمت از بدنش هم اضافه میشد: آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآی دلم، آآآآآآآآآآآآی دندونم و ...

من چون اخلاقش دیگه دستمه، و میدونم آروم کردنش در این مواقع باعث جری شدن و تکرار اون کار نمیشه، باهاش کنار می اومدم، ولی گوشه ذهنم بود که این کار داره براش عادت میشه

تا اینکه چند شب پیش در همون موقعیت گریه و درد!!! یه فکری به ذهنم رسید:

کوثر (در حال گریه جانســـــوز): آآآآآآآآآآآآآآآآآی مامان، دلم  

-ااااااااا، دلت درد گرفته؟ چرا؟ خب پس باید بریم دکتر، و خطاب به آقای پدر: آماده شیم باید بریم دکتر، عجله کن

-- متعجب و درمونده (جای همه تون برای دیدن صورت پر از اشک و در عین حال جاخورده اش خالی بودخندونک): یه کم فکر کرد و گفت: نه دلم که درد نمیکنه، دندونمه

- دیالوگ من تکرار شد

---گریه اش بند اومد: نه خوب شدم    و کمی فضا تلطیف شد و همه چی به فراموشی سپرده شدراضی

//فرداش این ماجرا کمی مختصرتر تکرار شد   و                 چندروزیه دیگه تکرار نشدهراضی

 

1. آشنایی داریم که بچه اش وقتی کار اشتباهی میکنه، دعواش میکنه و می فرسته توی اتاق خودش، بچه توی تنهایی گریه میکنه، ولی مادر بهش اعتنا نمیکنه، تا خودش میاد از اتاق بیرون، که من اوووووووووووومدم

تقریبا همسن کوثره، ولی میشه گفت همه پسرهای کوچک فامیل ( وحتی بزرگتر از خودش) ازش حساب میبرن

گاهی فکر میکنم این رفتار من، و  برخورد آروم من، باعث حساسیت بیش از حد کوثر میشه، ولی اولا من طبیعتا نمی تونم با بچه خشن برخورد کنم، و دوما به نظرم لطافت جزء ذات دختره

شاید هم شیوه تربیتی من غلطه!غمگین

 

پسندها (6)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

لوسی می
27 مرداد 94 11:42
راستش وابسته به کاری که پسرکم بکنه منم رفتارم مثل اون آشناتونه! چون تو چند تا کتاب خوندم که اگر قصد دارید کودک رو به خاطر اشتباهش تنبیه کنید بهترین تنبیه فرستادنش تو اتاق خودش و عدم توجه به گریه ی بی دلیلشه! بعدم که آروم بشه خودش میاد بیرون. البته من فقط وقتی این کار رو میکنم که واقعا شاکی بشم و هرگونه بحث با پسرک باعث اعصاب داغونتر خودمون بشه. چون پسرک دیگه به جیغ جیغ کردن و بعضا خودزنی روی میاره! که من ترجیح میدم بفرستمش تو اتاقش. نمیدونم کدوم روش درسته اما خب به نظرم بچه باید بفهمه که اشتباه کرده. یادم باشه اینو از دکتر حبشی بپرسم.
مامانی
پاسخ
راستش یادم رفت بگم که آشنامون کتک میزنه، بعد این مراحل طی میشه فکر کنم منم یه جا خوندم، ولی توی ذهنم هست که برای سنین بالاتر بود ولی در هرصورت به نظرم هر کسی تربیت و شیوه خاص خودشو داره، یعنی با تفاوت اخلاق بچه ها، شیوه های ماهم تغییر میکنه، برای ما همینکه من صورتم رو ازش بگردونم، یا سکوت کنم، یا گاهی حتی تن صدام تغییر کنه، فعلا جواب میده، چون هنوز مثل پسرشما احتمالا اون شیوه ها رو کشف نکرده، که در اون صورت منم باید شیوه جدیدی پیش بگیرم البته اینها در مواقعیه که حس لجبازیش گل نکرده باشه، که در این مواقع کنترلش خیلی سخت میشه یادت باشه که وقتی پرسیدی به منم جواب رو بگی چ خوبه که همچین مشاور خوب و البته آنلاینی داری
مریم مامان آیدین
1 شهریور 94 11:49
الهی.....واااقعا دخترها نازدار هستن درسته هاااا و البته قطعا شیرین هم هست خیییلی سبک ناز خریدنش برام جالب بود و هوس کردنی.....و به نظر من کاملا برخوردت درست بوده...خصوصا پیشنهاد دکتر دادن و فراموش کردن نقطه درد خیلی ببوسش عروسک شیطون رو
مامانی
پاسخ
سلام عزیزم نمیدونم، صبر کن اگر خدا خواست و پسرداری رو هم تجربه کردم، نظر میدم قربون هوست، الهی که خدا قسمتت کنه آره، واقعا کارآمد هم بوووووووود ممنونم، شماهم آیدین گلمون رو ببوس
مدرسه ی مامان ها
2 شهریور 94 7:27
سلام مامان عزیز ممنون که به مدرسه ی خودتون تشریف آوردید خیلی مهمه که با بچه ها چظور برخورد کنیم و مطمئنا اگه یکسری اصول رو در تربیت فرزندمون رعایت کنیم خیلی مشکلاتمون کمتر خواهد شد. اینکه شما فهمیدید که دخترتون برای جلب توجه اون کار رو انجام میده و سعی کردید مسیر رو عوض کنید قابل تحسینه. امیدواریم همیشه در برخورد با گل دخترتون همینطور آروم و صبور باشید. لینک زیر رو هم در باره ی تعریف تنبیه بخونید از صحبت های استاد محمود سلطانی هست که به نکته ی ظریف و قشنگی اشاره کرده اهمیت تنبیه و تفاوت آن با مجازات و کیفر http://mamanschool.niniweblog.com/post1265.php موفق باشید
مامانی
پاسخ
مامان اعظم
7 شهریور 94 23:26
سلام خانمی متشکرم بخاطر جوابت تو بخش پرسش و پاسخ. واقعا آرومم کرد
مامانی
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم، کاری نکردم، خوشحالم که چنین اثری داشته
مامان عفیفه
14 شهریور 94 15:31
سلام.منم اگردخترم اشتباهی بکنه باهاش قهرمیکنم.البته خیلی زود میاد منت کشی و منو میبوسه ونازمیکنه
مامانی
پاسخ
سلام ببوسین این دختر دل نازک رو